نسخه چاپی

پیام آیت‌الله مكارم به اجلاس "نم"

عکس خبري -پيام آيت‌الله مكارم به اجلاس "نم"

آیت‌الله مكارم شیرازى به اجلاس سران كشورهاى شركت‌كننده در شانزدهمین اجلاس كشورهای غیرمتعهد، پیامی صادر كرد.


به گزارش نما به نقل از ایسنا ، منطقه قم، متن پيام اين مرجع تقليد به شرح زير است:

بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم و رحمة الله وبركاته

قبل از هر چيز حضور شما شخصيت‌هاى برجسته كشورهاى غير متعهد را در اين اجلاس در كشور ما ايران، صميمانه تبريك مى‌گويم و اميدوارم اين اجلاس شما براى تمام كشورهاى عضو بلكه براى جهان بشريت پيام‌آور صلح و ثبات و دوستى و مهربانى و شكوفايى اقتصادى و احياى ارزش‌هاى اخلاقى باشد و با ظرفيتى كه در اين اجلاس مهم بين‌المللى و در شما افراد با نفوذ جهان است اين خواسته‌ها دور از انتظار نيست.

و در اينجا لازم مى‌دانم كه چند نكته را يادآور شوم :

نخست اين‌كه ايرانى را كه شما مى‌بينيد به يقين غير از ايرانى است كه رسانه‌هاى سياه‌نماى غربى معرفى كرده‌اند. ايرانى آزاد و پيشرفته و توأم با آرامش كه داراى مردمى بسيار خون‌گرم و پرمحبت است، البته اختلاف سليقه‌هاى سياسى همه جاى دنيا بوده و هست و اين ديدار مى‌تواند در قضاوت شما درباره ايران مؤثر باشد.

ديگر اين‌كه كشور ما يك كشور مذهبى است با سوابق درخشان تاريخى و كتاب آسمانى كه همه مردم جهان را به صلح و دوستى و محبت و احترام به حقوق يكديگر دعوت مى‌كند و از اختلاف و جنگ و خونريزى به شدت برحذر مى‌دارد.

و درست به همين دليل ما را از «تهيه» و «نگهدارى» و «به كارگيرى» سلاح‌هاى كشتار جمعى برحذر داشته است. و اين مسأله در ميان علماى دينى ما مورد اتفاق است هر چند دشمنان ما دائمآ واقعيت‌ها را براى نيل به مقاصد سياسى و حفظ منافع مادى خويش تحريف مى‌كنند. و نيز به همين دليل معتقديم تمام سلاح‌هاى كشتار جمعى موجود در دنيا بايد هر چه زودتر از بين برود چون نگهدارى آنها نيز حرام است.

و مسأله مهم ديگر اين كه دنيايى كه در آن زندگى مى‌كنيم نسبت به گذشته بسيار ناامن‌تر شده و هم‌اكنون درگيرى‌هاى شديد در مناطق مختلف بر اثر سياست‌هاى مخرب زياده‌خواهان جهان برقرار است و متأسفانه هر روز خون‌هاى بيگناهان بيشترى در اين راه ريخته مى‌شود، در حالى كه اگر كشورهاى غربى و همدستان آنها از دخالت در كشورهاى ديگر دست بردارند و سرنوشت هر كشورى را به دست مردم آنها بسپارند به زودى صلح و ثبات برقرار مى‌شود.

اضافه بر اين فقر و فاصله طبقاتى روز به روز در دنيا بيشتر مى‌شود، گروهى بسيار مرفه و گروه زيادى با فقر دست و پنجه نرم مى‌كنند و حتى اخيرا بسيارى بر اثر فقر خودسوزى كردند اين در حالى است كه ثروت‌هاى عظيمى خرج تسليحات مخرب مى‌شود.

مسأله مهم ديگر اين‌كه ارزش‌هاى اخلاقى كه اساس و پايه تعليمات پيامبران الهى و مورد تأكيد فلاسفه و دانشمندان بزرگ جهان است روز به روز ضعيف‌تر مى‌شود ارزش‌هايى كه مى‌تواند چهره دنيا را عوض كند و صلح و دوستى به بار آورد.

انتظار ما از شما عزيزان اين است كه در تصميمات خود همه اين مسائل را مورد توجه عميق قرار دهيد و راه حل‌هايى براى آن بينديشيد و مرهمى بر زخم‌هاى جانكاه بشريت بگذاريد. هميشه در سايه لطف خداوند موفق و پيروز باشيد.

۱۳۹۱/۶/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...